EDF Renewables Polska

public relations / media relations / public affairs / social media
Okładka EDFR
01

Wyzwania

EDF Renewables to międzynarodowa firma energetyczna, która projektuje, buduje i obsługuje elektrownie wytwarzające energię ze źródeł odnawialnych. Spółka od 10 lat rozwija również projekty offshore.

Obecnie posiada 1,3 GW zainstalowanej mocy z farm wiatrowych na morzu. W eksploatacji znajduje się 6 farm wiatrowych (4 w Europie i 2 w Chinach), a 4 kolejne – farmy o łącznej mocy 1,398 GW – są w fazie budowy.

W Polsce spółka funkcjonuje od 13 lat. W swoim portfolio posiada elektrownie słoneczne i wiatrowe, magazyny energii oraz kolejne projekty o potencjale rozwoju 1 GW.

Wspieramy EDF Renewables w obszarze public relations, media relations i public affairs, prowadzimy również profil spółki na LinkedInie.

02

Strategia i działania

  • Stworzenie strategii komunikacji i strategii PR, w tym mapy key stakeholders.
  • Przygotowanie i dystrybucja materiałów prasowych. 
  • Komunikacja działań CSR w mediach i wśród interesariuszy.
  • Monitorowanie mediów i reagowanie na publikacje dotyczące spółki. 
  • Budowanie relacji z dziennikarzami i liderami opinii. 
  • Przygotowanie treści i grafik do postów oraz ich publikacja na LinkedInie
    (na bazie przygotowanego wcześniej kalendarza contentowego). 
  • Przygotowanie i obsługa obecności podczas wydarzeń branżowych
    – monitorowanie kalendarza eventów. 
  • Przygotowanie strategii działań PA wraz z ich realizacją.
03

Wyniki

  • Obsługa obecności na 6 wydarzeniach branżowych.
  • Zainicjowanie ponad 20 komentarzy eksperckich w mediach branżowych i ogólnopolskich (między innymi PAP, TVP, BUSINESS INSIDER, WNP, GOSPODARKA MORSKA, TERAZ ŚRODOWISKO). 
  • Przygotowanie i dystrybucja łącznie 12 informacji prasowych. 1206 pozyskanych publikacji, 173 mln zasięgu, 7 244 484 dotarcia informacji do unikalnych odbiorców. 
  • Całość przełożyła się na szacunkowe AVE na poziomie 3 048 437 zł. (wynik uzyskany w rok).
  • Wzrost zaangażowania na LinkedInie EDF Renewables Polska: wskaźnik reakcji wzrósł z około 9% do około 14%, a liczba obserwujących o niemal 100% – z około 1200 do około 2400 w ciągu roku. 
  • Zwiększenie świadomości marki i jej pozytywnego odbioru wśród głównych interesariuszy dzięki przygotowaniu i organizacji spotkań bezpośrednich z kluczowymi interesariuszami, wystąpień eksperckich czy prezentacji.
EDFR Materiały informacyjne ulotka do dystrybucji Projekt graficzny ulotki wiz1