European Energy

public relations / media relations / social media / organizacja wydarzenia
5
01

Wyzwanie

European Energy to duński deweloper i inwestor w sektorze odnawialnych źródeł energii (OZE), działający w 28 krajach. W swoim portfolio posiada farmy wiatrowe (lądowe i morskie), farmy fotowoltaiczne, magazyny energii oraz technologię Powet-to-X (wykorzystującą energię odnawialną), która będzie wykorzystywana w budowanym obecnie w Danii największym na świecie zakładzie produkującym e-metanol. 

W Polsce European Energy posiada moc wytwórczą energii pochodzącej z fotowoltaiki i wiatru o łącznej wartości 130 MW, z czego aż 100 MW pochodzi z elektrowni wiatrowych. Portfolio projektów deweloperskich w przygotowaniu obejmuje około 5 GW – przede wszystkim w zakresie fotowoltaiki, ale także lądowej energetyki wiatrowej, magazynów energii oraz pływających farm fotowoltaicznych. Spółka bada też perspektywy rozwoju projektów dotyczących zielonego wodoru i e-metanolu w Polsce.

Aby usprawnić realizację planowanych projektów, European Energy potrzebowało wzmocnienia swojego wizerunku w mediach branżowych. Istotny był również wzrost rozpoznawalności marki wśród decydentów politycznych i przedstawicieli spółek Skarbu Państwa.

Naszym celem stało się wyeksponowanie wiedzy i doświadczenia spółki. Zadbaliśmy o to, aby podkreślić proaktywną postawę inwestora i jego zaangażowanie w rozwój sektora OZE w Polsce – m.in. poprzez czynny udział w dyskusji na temat legislacji i zielonej transformacji.

02

Działania

Public Relations

  • Przygotowanie i dystrybucja informacji prasowych, kontakt z dziennikarzami i mediami ogólnopolskimi oraz branżowymi.
  • Pozyskiwanie publikacji medialnych.
  • Monitoring publikacji i sygnałów opinii publicznej.
  • Bieżące działania z zakresu public relations, media relations i public affairs.
  • Przygotowanie treści i materiałów graficznych na LinkedIn.

Event

We wrześniu 2023 roku zorganizowaliśmy branżową konferencję „OZE fundementem zielonej gospodarki. Polsko-duński stół energetyczny”.

Wśród zaproszonych gości pojawili się przedstawiciele świata legislacji, biznesu, samorządów oraz spółek, które na co dzień realizują plany związane z zieloną transformacją.

Konferencja miała miejsce w gorączym okresie kampanii wyborczej – mimo to wydarzenie uświetniła obecność przedstawicieli największych poksich partii politycznych.

Gościem honorowym wydarzenia był Ole Toft, Ambasador Królestwa Danii w Polsce.

Zakres działań:

  • Obsługa merytoryczna: przygotowanie koncepcji i scenariusza wydarzenia, dobór i zaproszenie panelistów na wydarzenie, opracowanie tematów paneli dyskusyjnych.
  • Opracowanie brandingu wydarzenia (dopasowanego do klucza wizualnego marki) oraz materiałów graficznych.
  • Przygotowanie kreacji i realizacja kampanii promocyjnej na LinkedInie.
  • Prowadzenie komunikacji konferencji na LinkedInie.
  • Obsługa foto/video.
  • Realizacja zadań organizacyjnych (kontakt z gośćmi i prelegentami, catering, logistyka).
  • Przygotowanie i prowadzenie biura prasowego przed, w trakcie i po konferencji.



03

Efekt

  • Pozytywny odbiór wydarzenia w branży OZE. Szczególną uwagę zwróciła obecność przedstawicieli najważniejszych partii oraz strategicznych spółek Skarbu Państwa w gorącym w okresie kampanii wyborczej.
  • Pozyskanie ponad 30 wzmianek i publikacji medialnych w mediach ogólnopolskich i branżowych.
  • 120 uczestników konferencji stacjonarnie i ponad 50 online.
  • Zapewnienie pełnego składu dla dwóch paneli dyskusyjnych – łącznie 12 panelistów.
  • Ponad 200 wzmianek i publikacji medialnych wygenerowanych w 5 miesięcy współpracy poprzedzającej wydarzenie.
  • Pozytywny wpływ na wizerunek European Energy w Polsce oraz na pozycjonowanie marki pod kątem specjalizacji wśród wskazanych interesariuszy.
10 zobacz film
Kolaz 1 beztla
210830ide276