Kategorie:
Autor: Kava

Jakie usługi może zaoferować agencja kreatywno-strategiczna?

Agencja marketingowa powinna być zaufanym partnerem biznesowym dla każdego ze swoich klientów. Dzięki wiedzy i doświadczeniu zdobywanymi przez lata ma za zadanie skutecznie wypromować markę tak, aby pozostała na długo w świadomości konsumentów i była ich pierwszym wyborem podczas decyzji zakupowych.

Aby osiągnąć taki cel, firma musi przejść przez wiele etapów, podczas których towarzyszyć jej będzie agencja kreatywno-strategiczna. Te poszczególne działania w różnych fazach projektów są po prostu usługami oferowanymi firmie — od ich rodzaju, liczby i częstotliwości zależeć będzie sukces klienta agencji.

Strategia marketingowa — początek drogi dla każdej firmy

Każde z prowadzonych działań marketingowych wymaga zorganizowanej pracy i jasnego wyznaczenia kierunku. Ma w tym pomóc stworzenie strategii marketingowej. Ma ona za zadanie usystematyzowanie wszystkiego, co wiemy o firmie — określenie wizji i misji, ustalenie wartości, wyznaczenie jasnych celów marketingowych, strategicznych oraz biznesowych.

Dodatkowo, strategia pomaga w stworzeniu spójnego wizerunku firmy, charakteru komunikacji (język, elementy graficzne), scharakteryzowaniu profilu typowych klientów oraz opracowaniu lejków marketingowych. Dzięki strategii, firma nie będzie błądzić po omacku we wprowadzaniu nowych działań reklamowych oraz pracownicy będą mieć w głowie jasną wizję firmy, która pomoże im się zidentyfikować ze swoim pracodawcą.

Usługi

Strategiczne zarządzanie komunikacją i egzekucja planów

Bez dobrze poprowadzonej komunikacji ciężko o właściwą promocję firmy. Rolą komunikacji jest wysyłać różne sygnały za pomocą wielu kanałów. Często to właśnie dobór kanałów przekazu będzie miał znaczący wpływ na obecność marki w świadomości konsumentów. Warto poświęcić więcej czasu na analizę poszczególnych sposobów dotarcia do klientów tak aby, stworzyć skuteczny plan komunikowania się z odbiorcą.

Od stworzenia planu komunikacji do jego efektywnej realizacji mija trochę czasu. Istotne jest, aby czuwać nad każdym etapem — sprawdzać, czy nie pojawiają się opóźnienia lub problemy, czy cały zespół jest świadomy swoich zadan do wykonania, czy posiadamy wszystkie potrzebne narzędzia itp. Systematycznie kontrolując wszystkie elementy, na które składa się komunikacja, mamy pewność, że założony plan zostanie zrealizowany. A jeśli już o tych elementach mowa — jakie usługi marketingowe wspomogą działania komunikacyjne marki? O tym piszemy poniżej.

Biuro1

Content marketing — aby lepiej dotrzeć do klientów

Jedną z ważnych usług w komunikacji marki, którą z pewnością zaproponuje swoim klientom agencja kreatywno-strategiczna jest content marketing. Content marketing to działania z zakresu treści oraz grafiki. W ramach tworzenia contentu agencja może przygotować posty na social media, cykl artykułów na bloga, artykuły sponsorowane przeznaczone do publikacji na portalach branżowych, notatki prasowe, opisy produktowe, teksty i hasła reklamowe oraz wszelkiego rodzaju treści na stronę internetową lub do sklepu internetowego.

W kontekście warstwy wizualnej, projektanci graficzni mogą stworzyć grafiki na media społecznościowe, strony internetowe lub do artykułów, zaprojektować makietę nowej www, przygotować animacje lub obrobić zdjęcia produktowe. Content marketing powinien być przygotowany w rzetelny sposób, ponieważ konsumenci mają z nim bezpośredni kontakt. Jeśli treści i grafiki przykuwają uwagę i zachęcają do dalszego zgłębienia tematu, pomaga to w budowaniu bliższej relacji z marką.

Nieprzemyślany content przygotowany na szybko i niechlujnie nie zatrzyma nikogo na dłuższą chwilę, a firma straci możliwość opowiedzenia o sobie i swoich produktach.

Współpraca

Potencjał mediów społecznościowych nadal ważny

Kto w dzisiejszych czasach nie korzysta z social media? No właśnie. Obecność firm na platformach typu Facebook, Instagram, YouTube, czy Twitter to masa możliwości komunikacyjnych w dotarciu do dużej liczby klientów.

Aby sprostać temu wyzwaniu, warto oddać swoją firmę w ręce agencji marketingowej. W sposób kompleksowy agencja zaplanuje działania z zakresu tworzenia treści, grafik, reklam i prowadzenia analityki. Współpracując z dobrą agencją mamy pewność, że posty będą wyróżniać się kreatywnością i inwencją — content nie będzie powtarzalny i nudny. Ważne jest również systematyczne prowadzenie profilu, aby zwiększyć zasięg i zdobyć jak najwięcej followersów. Nie każdy z właścicieli firm ma na to czas, dlatego warto pozostawić te działania agencji.

Dodatkowo, wiedza z zakresu kampanii reklamowych, np. Facebook Ads, jest niezbędna, aby efektywnie wypromować markę. Powstające posty sponsorowane powinny trafiać do właściwej grupy klientów — z odpowiednim profilem demograficznym, czyli wiekiem, płcią, miejscem zamieszkania czy zainteresowaniami. Sama kreacja powinna być również dopasowana do grupy docelowej oraz przekazu danego posta. Odpowiedni pomysł i wykonanie oraz właściwe ustawienia kampanii będą decydować o jej sukcesie. Spójny wizerunek firmy budzi zaufanie wśród konsumentów i sprawia, że firma jest szybko rozpoznawana i na dłużej zapamiętywana. Aby osiągnąć ten cel, warto poświęcić trochę czasu na opracowanie identyfikacji wizualnej firmy.

Strategia

Identyfikacja wizualna zapewni spójny wizerunek Twojej firmie

Na identyfikację składa się opis procedur i oznaczeń graficznych stosowanych dla danej marki. To pozwoli na stworzenie klarownego wizerunku, który odzwierciedlać będzie charakter firmy, jej wartości oraz kulturę organizacyjną. U odbiorcy zaś kontakt z marką wywoła konkretne emocje i odczucia.

Aby dotrzeć do tego punktu, na początku trzeba zadbać o stworzenie elementów wizualnych takich jak symbol firmy (logotyp), kolorystyka, symbole dekoracyjne, typografia, które pojawiać się będą na materiałach marketingowych (ulotki, gadżety), pieczątkach, czy opakowaniach produktowych. Oficjalnym dokumentem opisującym kwestie dotyczące powyższych oznaczeń graficznych firmy jest księga znaków/księga tożsamości/księga identyfikacji wizualnej, która dokładnie opisuje każdy możliwy aspekt wizualny, wedle którego firma ma zamiar budować swoją markę.

Biuro2

Public Relations i media relations — dbanie o obecność marki w mediach i komunikowanie się z interesariuszami

Public Relations to nic innego jak sposób zarządzania przepływem informacji wysyłanej do konsumentów, ale również pracowników danej organizacji lub lokalnej społeczności. Zadaniem PR-owca jest stworzenie i utrzymanie pozytywnych relacji pomiędzy firmą, a otoczeniem. Podstawą tych działan jest świadomy i konsekwentny plan, który zadba o wizerunek — można tutaj zauważyć cechę wspólną z marketingiem, jednak warto pamiętać, że celem komunikacji marketingowej jest sprzedaż produktu lub usługi, natomiast rolą public relations jest budowanie wizerunku, dialogu i zdobywanie zaufania wśród odbiorców.

Dodatkowo, public relations dba również o przedstawianie firmy w dobrym świetle, pozycjonowanie jej produktów na rynku i w świadomości konsumentów, budowanie relacji z pracownikami, przyjmowanie stanowiska w sprawach kluczowych lub kontrowersyjnych dla wizerunku marki oraz kontaktowanie się z lokalnymi władzami.

PR to potężne narzędzie do zarządzania dla firm i organizacji, które pomoże w osiągnięciu celów biznesowych, strategicznych lub sprzedażowych. PR to dobra inwestycja, która co prawda zwraca się powoli, ale wspiera w osiągnięciu oczekiwanych zysków, buduje silną pozycję na rynku oraz pomaga działać lub przeciwdziałać kryzysowym sytuacjom.

Plan

Aby poradzić sobie w gąszczu usług marketingowych warto postawić na sprawdzonego i zaufanego partnera jakim jest agencja strategiczno-kreatywna. Pozwala ona wybrać, uporządkować i zaplanować wszystkie najważniejsze działania marketingowe i komunikacyjne, które zapewnią danej firmie wzrost sprzedaży produktów lub usług. Każda marka jest inna, ma inne potrzeby, produkty czy grupę docelową, dlatego, aby w pełni wyzwolić jej potencjał na rynku, warto zgłosić się do specjalistów.