Dlaczego synergia agencji kreatywnej i software house’u to najlepsze rozwiązanie dla klienta?

Software Things x Kava
101954538 3027575830660489 1213376940279332864 o 950x300

Kompetencje software house’ów i agencji kreatywnych mogą się doskonale uzupełniać. W czasach, kiedy promocją rządzi digital, a aplikacje stały się produktami generującymi potężny biznes, połączenie kompetencji marketingowych i deweloperskich staje się pożądaną, choć ciągle jeszcze nie powszechną cechą.

Dlaczego taka forma współpracy sprawdza się lepiej niż dział software w agencji albo dział marketingu w software house?

  • Większe pole do rozwoju kompetencji – dwie firmy pracują niezależnie nad osobnymi projektami i rozwijają zaawansowane narzędzia. Dzięki temu mogą skupić się na jednym obszarze działań i stać się ekspertami w swojej dziedzinie.
  • Większe doświadczenie zespołów – dzięki pracy nad różnorodnymi projektami zespoły posiadają wszechstronne doświadczenie, które ułatwia spojrzenie na produkt lub usługę z szerszej perspektywy. A to sprawia, że jakość naszych usług wyróżnia się na rynku.
  • Wzajemne zrozumienie – zespoły stale pracują razem, co sprawia, że wzajemnie rozumieją specyfikę swojej pracy, są w stanie skuteczniej uzupełniać kompetencje i w pełni wykorzystywać mocne strony. Każdy z zespołów posiada szeroką i pełną perspektywę oraz doświadczenie wynikające ze współpracy z różnorodnymi klientami, o co trudno w przypadku dedykowanych działów.
  • Design przenika się ze skutecznością – stale uczymy się od siebie wzajemnie, dzięki czemu jesteśmy w stanie przekuć efekt synergii w korzyści dla klienta. Zapewnia to przewagę nad działami wewnątrz jednej firmy, ponieważ portfolia agencji i software house’u są zróżnicowane i nie opierają się na tych samych klientach.

Jak to działa?

Popularne i często nadużywane słowo „synergia” ma w przypadku współpracy agencji kreatywnej i software house’u solidne pokrycie. Przede wszystkim obydwie firmy działają niezależnie i posiadają podstawową ofertę związaną ze swoją działalnością, jak przygotowanie i prowadzenie kampanii czy branding w przypadku Kavy oraz tworzenie aplikacji, produktów cyfrowych i stron internetowych w przypadku Software Things.

Jeszcze więcej możliwości

Zarówno Kava, jak i Software Things, mogą zaoferować swoim klientom szersze działania, które wynikają z przenikających się kompetencji i bliskiej, regularnej współpracy: kampania reklamowa może zostać wzbogacona o nowoczesną, sprawną aplikację wysokiej jakości lub innowacyjną stronę internetową stworzoną przez doświadczony zespół, a zamówiona aplikacja może też zostać wsparta skutecznymi działaniami marketingowymi w pakiecie.

Wszystkie kompetencje zachowane są w ramach stałej współpracy, a co za tym idzie – koszty, które ponosi klient są znacząco niższe, a efekty za sprawą doskonałej komunikacji między zespołami i wzajemnego zrozumienia – znacząco lepsze. Wspólna praca nad projektem wpływa na jakość produktu lub usługi i pozwala marce klienta wyróżnić się na rynku.

Komfort współpracy

Synergia między jednostkami wymaga niestandardowego podejścia do każdego klienta, co pozwala na uniknięcie bolączek związanych ze współpracą z deweloperami i agencjami w tradycyjnym modelu. Zlecając wykonanie produktu software house’owi klient nie zostanie potraktowany jak petent, którego zadanie należy wykonać bez żadnej inicjatywy, a decydując się na kampanię z Kavą ma pewność, że nie trafił na kolejną agencję, która wykazuje się ignorancją w kwestiach technicznych.

Korzyści pojawiają się już na pierwszych etapach współpracy

Jeżeli klient pracuje z agencją od dłuższego czasu i decyduje się na stworzenie aplikacji, nowej strony lub produktu cyfrowego, nie musi szukać nowego zleceniobiorcy z branży IT i przeprowadzać czasochłonnych i kosztochłonnych procesów wdrażających.

W takim przypadku software house może liczyć na szybkie wdrożenie przez agencję, a projekt będzie zarządzany przez tego samego project managera w dwóch jednostkach lub w przypadku bardziej skomplikowanych zadań – przy bliskiej współpracy project managera i account managera z dwóch firm.

Klient uzyskuje więc wsparcie dwóch doświadczonych jednostek o zróżnicowanym backgroundzie (agencja i software house posiadają niezależnie od siebie porfolio), zachowując przy tym komfortowy i wydajny kanał komunikacji.

Dwie firmy, jeden kontakt

Nie bez znaczenia jest też ułatwiony kontakt między klientem a wykonawcami. Klient jest obsługiwany przez jednego Account Managera, który zajmuje się projektem zarówno ze strony agencji, jak i software house’u i może liczyć na stałe wsparcie informacyjne specjalistów z różnych dziedzin.

Rozwiązanie to usprawnia i przyspiesza komunikację, niweluje niepotrzebne, dodatkowe kroki i przestrzeń do potencjalnych nieporozumień (nieznające się jednostki, dla których jedynym punktem styku jest klient, mogą mieć problem z wzajemnym zrozumieniem i płynną współpracą). Zleceniodawca ma też pewność, że dostaje produkt kompletny i sprawdzony z każdej strony i wielu perspektyw.

Bliscy Krewni, czyli konkrety i zaangażowanie!

Najlepszym przykładem sukcesu synergii Kavy i Software Things jest kampania „Bliscy Krewni”, realizowana dla Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach. RCKiK zwróciło się do Kavy z konkretnym zadaniem – zwiększenia liczby donacji oraz zaangażowanych i powracających krwiodawców.

Odpowiedzią, oprócz szeroko zakrojonej akcji promocyjnej, okazała się przygotowana wspólnie z Software Things aplikacja.

Efekty? Po roku od uruchomienia aplikacja odnotowała prawie 14 tysięcy pobrań aplikacji i ponad 12 tysięcy aktywnych użytkowników (w tym nawet do 1400 osób dziennie). Jest ona doceniana przez dawców spoza Śląska, którzy oczekują wprowadzenia podobnego rozwiązania na swoich obszarach.

Pomysł na aplikację pojawił się w wyniku ponad rocznej współpracy z RCKiK. Przez ten czas możliwe było poznanie środowiska krwiodawców, ich oczekiwań, potrzeb i pomysłów. Przed rozpoczęciem pracy nad aplikacją przeprowadziliśmy warsztaty z krwiodawcami, które pozwoliły nam na opracowanie dokładnego planu zawartości produktu. W oparciu o plan, mogliśmy stworzyć aplikację, która odpowiada na realne potrzebny krwiodawców. Wykorzystanie w praktyce wniosków z warsztatów pozwoliło nam stworzyć produkt najlepszej jakości.

Synergia kompetencji = lepszy produkt

Łącząc kompetencje agencji i software house’u mogliśmy wybrać te funkcjonalności, które okazały się najbardziej pożądane przez grupę odbiorców i nadawały się do skutecznego wdrożenia.

Dzięki doświadczeniu Software Things i wcześniejszej znajomości klienta związanej z prowadzoną kampanią mogliśmy zaoferować zamawiającemu zaawansowaną aplikację osadzoną w identyfikacji wizualnej RCKiK w Katowicach, która stale i skutecznie wspiera go w rozwoju krwiodawstwa w regionie, jest też doskonałym narzędziem dla krwiodawców.

Połączenie wiedzy i doświadczenia ze zrozumieniem odbiorcy pozwoliło stworzyć produkt, który odpowiada na najważniejsze potrzeby krwiodawców i posiada najbardziej pożądane funkcje. Działanie to nie byłoby tak skuteczne bez wcześniejszej współpracy między Kavą a RCKiK w Katowicach. Użytkownicy docenili tak zaawansowane i odpowiadające na ich potrzeby narzędzie. Co więcej, dzięki temu, że aplikacją zajmuje się zespół Software Things, jest ona na bieżąco ulepszana a jej funkcjonalności poszerzane.