Energetyka wiatrowa (zarówno lądowa, jak i morska) to kluczowa gałąź nowoczesnej, ekologicznej produkcji energii. Ciągle jednak budzi wiele wątpliwości. Wiąże się to między innymi z prowadzonymi przez wiele lat działaniami, które miały na celu negatywne nastawienie społeczeństwa do energetyki wiatrowej – co dzisiaj prowadzi do wielu obaw i dystansu, szczególnie w mniejszych gminach, gdzie realnie budowane są wiatraki. Dlatego tak istotna jest edukacja i mierzenie się z wątpliwościami społecznymi.
Wyzwaniem we wzmacnianiu pozytywnego postrzegania energetyki wiatrowej jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców w prosty, przyjazny i zrozumiały sposób – tak, by nie był to kolejny automatycznie pomijany przekaz reklamowy.
Kluczowym aspektem było opracowanie działań, które będą przemawiały do wielu zróżnicowanych grup (od rybaków, przez turystów w nadmorskich miejscowościach, po studentów i mieszkańców gmin, w których realizowane są lub będą inwestycje), co jest kluczem do realizacji celów Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej oraz NFOŚiGW.
W odpowiedzi na te potrzeby, wraz z Polskim Stowarzyszeniem Energetyki Wiatrowej prowadzimy kampanię „Płyniemy z wiatrem”, zainaugurowaną na początku roku 2023, finansowaną ze środków Narodowego Funduszu Środowiska i Gospodarki wodnej.
Opracowanie koncepcji kreatywnej oraz myśli przewodniej (hasła kampanii).
Opracowanie strategii i szczegółowego planu działań multi-channel (telewizja, radio, prasa, outdoor, eventy, PR, media społecznościowe), kierowanych do różnych grup odbiorców).
Stworzenie identyfikacji wizualnej kampanii.
Przygotowanie i opracowanie wszystkich materiałów kampanijnych – od treści przekazów, przez gadżety i materiały graficzne, po video.
Koncepcja i realizacja współpracy z ambasadorami: Cezarym Pazurą, Pawłem Orleańskim i Krzysztofem Zalewskim.
Koncepcja, scenariusz i realizacja spotu telewizyjnego oraz materiałów edukacyjnych video z udziałem ambasadorów.
Koncepcja i realizacja współpracy z influencerami.
Przygotowanie i prowadzenie kampanii w telewizji, radio, prasie i w internecie.
Regularne prowadzenie działań w mediach społecznościowych.
Opracowanie i przeprowadzenie edukacyjno-rozrywkowych wydarzeń nad morzem.
Realizacja konferencji prasowej.
Do sierpnia 2023 roku zrealizowana została kampania outdoorowa na Pomorzu, emisja spotów radiowych i telewizyjnych oraz artykułów i reklam prasowych, a także odbyły się wydarzenia edukacyjno-rozrywkowe w nadmorskich miejscowościach: Ustce, Rowach, Gdańsku, Kołobrzegu, Choczewie i Władysławowie.
W ramach kampanii prowadzonej w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube i TikTok) wygenerowaliśmy ponad 1 200 000 wyświetleń.