Niewiedza społeczna skutkuje brakiem zaufania do inwestycji i działań w branży energetycznej. Przeprowadzane przez nas badania w lokalnych społecznościach pokazały, że inwestorom często zarzucany jest brak odpowiedniej komunikacji. Dlatego kwestię proaktywnego dialogu z odbiorcą i budowania akceptacji społecznej traktujemy jako priorytetową podczas współpracy z branżą energetyczną.
Doświadczenie z naszych realizacji pokazuje, że samorządy z dystansem i nieufnością podchodzą do współpracy z inwestorami spoza Skarbu Państwa, których marki nie są w Polsce znane. Z tego powodu koniecznym elementem komunikacji jest prowadzenie nieustającego dialogu z władzami na każdym szczeblu, aby zbudować w ich oczach wizerunek wiarygodnego partnera.
Brak wiedzy i nieufność, doprowadzają do szerzenia dezinformacji. Zdarza się to zarówno w debacie społecznej, jak i w środowisku politycznym. Jak pokazały badania, które przeprowadziliśmy wraz z Instytutem Staszica — wśród lokalnych społeczności wciąż krąży wiele mitów i obaw, podsycanych przez przeciwników projektów. Szybka i trafna komunikacja oparta na rzetelnych argumentach, to podstawa skutecznej walki z dezinformacją i dobre narządzie issue management. Liczy się czas, merytoryka i kanały dotarcia.
Kontekst i czasy, w których żyjemy, są bardzo wymagające ze względu na potrzebę zmian, która wynika z braku bezpieczeństwa energetycznego. Przemyślana strategia, sprawne działanie i umiejętność dotarcia do odbiorcy to klucz do transformacji i niezależności energetycznej. Aktywny dialog z otoczeniem to również szansa, aby zdobyć szersze poparcie dla inwestycji wśród tej grupy osób, która już dostrzega konieczność zmiany — co pozwala zyskać naturalnych ambasadorów dla planowanego projektu.
Zdobywamy przychylność społeczną poprzez budowanie świadomości i edukację odbiorców.
Wspólnie z ekspertami prowadzimy badania społeczne, czego wynikiem jest rzetelna wiedza na temat potrzeb i obaw odbiorców.
Planujemy i opracowujemy strategię działań i plan komunikacyjny opierając się o cele biznesowe i kalendarz inwestycji.
Tworzymy spójną komunikację, wewnętrzną i zewnętrzną, dopasowaną do interesariuszy.
Docieramy do odbiorców kanałami, z których korzystają najczęściej.
Zarządzamy komunikacyjnie kryzysem. Zdajemy sobie sprawę z wagi, jaką niesie issue management i minimalizacja skutków sytuacji kryzysowych.
Realizujemy skuteczny public relations — doradzamy i szkolimy na temat sposobu działania i komunikacji firmy z odbiorcami.
Poprzez planowanie, strategię i komunikację kreujemy wizerunek klienta, jako solidnego partnera, inwestora i dobrego sąsiada.
Dbamy o media relations. Wiemy, jak ważna jest obecność w mediach, która pozwala budować i utrwalać odpowiedni wizerunek.
Szybsze i łatwiejsze wdrażanie rozwiązań dzięki stale wzmacnianej akceptacji społecznej.
Kształtowanie opinii publicznej i tworzenie przychylnych trendów.
Spójne działania public relations to silna marka i konsekwentnie budowany wizerunek np. eksperta, lidera czy innowatora branży.
Nasza obsługa media relations to zintensyfikowana obecność klienta w prasie i w innych mediach, czego efektem jest większa rozpoznawalność marki.
Duża frekwencja na wydarzeniach medialnych i skuteczność akcji promujących rozwiązania klienta.
Masz pomysł na swoją inwestycję? A może szukasz rozwiązania problemu, aby osiągnąć wymagający cel? Niezależnie od Twojej potrzeby, chętnie porozmawiamy o tym, co możemy Ci zaoferować.
Nasze doświadczenie we współpracy z branżą energetyczną jest szerokie i obejmuje public relations, media relations, issue management, doradztwo wizerunkowe i wiele innych. Wspólnie na pewno znajdziemy odpowiedź na Twoją potrzebę.